Duże Piłki

Duże Piłki

To rodzaj treningu, w którym do ćwiczeń wykorzystuje się gumową, napompowaną powietrzem piłkę gimnastyczną. Piłkę dobieramy do wzrostu ćwiczącego. Piłki dostępne są w wielu rozmiarach, począwszy od 45, skończywszy na 75 cm średnicy.

Wbrew pozorom ćwiczenia na piłce mogą spowodować znaczne zmęczenie, intensywną pracę mięśni, a nawet zakwasy. Jeśli dobrze ją wykorzystamy, może przenieść nasz trening na zupełnie inny poziom niż dotychczas wykonywane ćwiczenia.

  • Piłka wykorzystywana w treningach stanowi tak zwane podłoże niestabilne. Dzięki temu, wykonując z nią ćwiczenia, angażujemy głębokie mięśnie tułowia (czyli tak zwane centrum ciała), a także małe, głęboko położone mięśnie w naszym ciele (tak zwane mięśnie lokalne). Oznacza to, że trening z wykorzystaniem piłki angażuje te mięśnie, które z reguły nie pracują przy zwykłych ćwiczeniach.
  • Ćwiczenia na piłce mają pozytywny wpływ na kręgosłup i mięśnie znajdujące się wokół niego. To właśnie poprzez pracę na głębokich mięśniach tułowia, z których najważniejszy jest mięsień poprzeczny brzucha, ćwiczy się nad stabilizacją miednicy i kręgosłupa.
  • Ćwiczenia z piłką nie mają ograniczeń – mogą z nią ćwiczyć osoby w każdym wieku, obu płci, o rożnym stanie zdrowia.
Close Menu